Українська мова та література

Уроки української мови on-line

Знайшла на YouTube уроки української мови Наталі Ільченко. Їх можна використовувати як для дистанційного навчання, так і для підготовки до ЗНО. Хочеться поділитися посиланнями:

Пам’ятка «Як працювати над рефератом»


1. Обери тему реферату. Постав собі такі запитання:
  • чи дійсно мені це цікаво;
  • яку практичну користь мені принесе ця робота (окрім позитивної оцінки).
Якщо тема зацікавила тебе, ти добре усвідомлюєш значущість роботи для себе, повідом про вибір вчителя.
2. Чітко сформулюй мету роботи.
3. Склади план, у якому зазнач усі частини реферату, зокрема вступну і завершальну.
4. Почни збирати інформацію. Насамперед слід порадитися з учителем, де і яку інформацію з обраної теми можна одержати. Учитель допоможе тобі скласти орієнтовний список літератури для роботи над рефератом.
5. Покажи список батькам: можливо деякі книги і матеріали є у вас удома. Проте в будь-якому разі відвідай бібліотеку і медіатеку.
6. Починай вивчати необхідну для написання реферату інформацію. Добре, якщо ти вже умієш користуватися комп’ютером (інакше тобі знадобиться чернетка). Одержуючи необхідні відомості з обраної теми, занось їх до коп’ютера або записуй у чернетці.
7. Систематизуй одержану інформацію відповідно до раніше складеного плану, роблячи власні висновки по кожному розділу (параграфу, частині) твоєї роботи.
8. Узагальни усе вищесказане у завершальній частині, врахувавши мету роботи.
9. Як оформити реферат, детально розповість вчитель, однак слід дотримуватися таких загальних рекомендацій:
  • титульний аркуш має містити назву реферату, прізвище та ім’я учня, клас, номер школи, навчальний рік;
  • роботу бажано зробити на комп’ютері і роздрукувати;
  • вступ, розділи (параграфи) і висновки мають бути виділені (заголовками, червоним кольором, напівжирним шрифтом тощо);
  • якщо ти хочеш проілюструвати свою роботу малюнками, схемами, фотографіями,помісти їх у кінці реферату у вигляді пронумерованих додатків (у відповідному місці тексту, укажи номер додатка);
  • у кінці роботи подай список використаної літератури, вкажи ПІБ автора, назву книги, видавництво, рік видання.


Пам’ятка «Як писати твір"

Щоб отримати задоволення від такого цікавого, творчого виду роботи, як написання твору, необхідно добре підготуватися: обрати тему, продумати план. Розпочати роботу можна лише після уважного (неодноразового) прочитання художнього твору.

1. Вибір теми твору залежить від твоїх симпатій, смаків, ставлення до героїв художнього твору.
2. План твору повинен містити три пункти:
  • вступ;
  • основна частина;
  • висновки;

3. У вступі ти можеш обґрунтувати вибір теми, окреслити проблеми (у формі запитань або тверджень), які тобі слід розкрити в основній частині твору. Укінці необхідно зробити висновки, відповісти на ті запитання, які ти сформулював у вступі.
4. Якщо ти вирішив обрати епіграф до свого твору, знай, що епіграф – короткий текст, який є крилатим висловом або цитатою, що виражає основну думку, характер теми.
5. Щоб підтвердити свої думки, використовуй цитати – дослівні витяги з тексту.
6. Про особливості творів різних жанрів (твір-роздум, есе, аналіз поетичного твору тощо) розповість учитель. Не соромся ставити йому запитання!
7. Твоя письмова мова (як і усна) має бути зв’язною, а це означає, що кожна наступна пропозиція повинна продовжувати думку, викладену в попередній.

Пам’ятка «Робота з книжкою» (робота з текстом, переказ, підготовка до переказу)


1. Вибери в книзі матеріал на потрібну тобі тему.
2. Прочитай уважно текст.
3. Постарайся однією пропозицією сформулювати основну думку прочитаного, відповівши на запитання: «про що цей текст?».
4. Придумай назву до цього тексту відповідно до його основної думки.
5. Прочитай текст другий раз і склади його короткий план.
6. Перекажи прочитане, користуючись складеним планом.
7. Зверни увагу на правила, визначення, терміни, дати, які необхідно вивчити напам’ять. Випиши їх. Вимови вголос не менше трьох разів. Постарайся через деякий час відтворити вивчене усно і письмово.
8. Перевір себе, переказавши текст кому-небудь і відновивши по пам’яті план на чернетці. Працюючи так над текстом, ти зможеш добре підготуватися до висловлювання. Не прагни заучити факти напам’ять: зміст прочитаного тобі слід передати своїми словами.

Пам’ятка «Як учити вірші»


1. Бажано вчити вірші упродовж декількох днів.
2. Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.
3. Прочитай вірш ще 2 – 3 рази і відтвори його напам’ять повністю (можна підглянути в книгу).
4. Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед очима.
5. Якщо вірш учити важко, учи його по рядках; потім перший і другий ; перший, другий і третій.
6. Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.
7. Щодня виразно читай вірш 1 – 2 рази батькам або друзям.
8. Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.

Пам’ятка «Робота із зошитом»

У зошиті учні виконують класні та домашні завдання; фіксують найважливішу інформацію з теми уроку; учитель, перевіряючи зошити, виставляє оцінки.
Чудові слова написав один учень: «Люби зошит, і він тобі допоможе». Красиво оформлений, акуратний зошит буде твоїм помічником на уроці і вдома. Переглядаючи його, ти відновиш у пам’яті весь вивчений матеріал; ще не раз звернеш увагу на свої помилки для того, щоб їх більше не робити.
Може, тобі знадобляться поради з оформлення, ведення і використання зошита?

1. Оформлення зошита:
  • обгорни зошит (використовуй для цього спеціальну обкладинку), акуратно підпиши його;
  • записи роби синьою ручкою;
  • оформляй усі роботи відповідно до вимог вчителя.

2. Ведення зошита:
  • виконуй усі роботи (у тому числі малюнки, схеми) акуратно;
  • не малюй і не записуй у зошиті зайву інформацію, що не стосується теми уроку;
  • бережи зошит; не стирай гумкою записи, зроблені ручкою;
  • пиши акуратно, розбірливо;
  • записуй правила і найважливішу інформацію з теми уроку.

3. Перевіряння і виправлення помилок:
  • перевіряй роботу від початку до кінця, і навпаки; кожне слово читай по складах;
  • якщо не впевнений у правильності написання слова, спробуй згадати правило;
  • якщо допустив помилку, не засмучуйся – акуратно виправ її олівцем;
  • роби роботу над помилками (аналіз помилок);
  • якщо не упевнений, спочатку пиши на чернетці;
  • подумай, а потім пиши.


За матеріалами сайту http://klasnaocinka.com.ua

5 коментарів:

  1. Найбільше сподобалась пам'ятка "Робота із зошитом". Усе дуже докладно розписано. Взагалі, всі ці пам'ятки можна роздрукувати і розмістити у "Куточку учня"

    ВідповістиВидалити
  2. Додатково.
    Пам'ятка "Як навчитися виразно читати віршові твори".
    Пам'ятка декламатора.
    Прийоми навчання читати виразно. Усі ці матеріали у Листі МОНУ від 21.08.2010 р. N 1/9-580

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за такий корисний коментар. Приємно, коли не тільки читають, а ще й додають щось важливе. Стаття від того стає ще ціннішою :)

      Видалити
  3. Добрий день!Як можна і де отримати сертифікат за публікацію уроку?

    ВідповістиВидалити
  4. Добрий день! Колись я написала про це пост http://chernyuk.blogspot.com/2016/07/blog-post.html, але, можливо, на деяких ресурсах публікація уроків стала платною.

    ВідповістиВидалити