Уроки української мови on-line
Знайшла на YouTube уроки української мови Наталі Ільченко. Їх можна використовувати як для дистанційного навчання, так і для підготовки до ЗНО. Хочеться поділитися посиланнями:
- Фонетика. Графіка
- Фонетичний розбір слова
- Написання ненаголошених голосних
- Чергування голосних звуків
- Чергування приголосних звуків
- Наголос у словах
- Уподібнення приголосних звуків
- Спрощення
- Подовження приголосних
- Подвоєння приголосних
- Іменник
- Число іменників
- Рід іменників
- Поділ іменників на відміни
- Закінчення іменників ІІ відміни в родовому відмінку однини
- Займенник як частина мови
- Числівник як частина мови
- Відмінювання числівників
- Активні і пасивні дієприкметники
- Словосполучення
- Головні члени речення
- Види односкладних речень
- Складне речення
- Складносурядне речення
- Складнопідрядне речення
- Види підрядних речень
- Безсполучникове складне речення
- Синтаксичний розбір простого речення
- Секрети поширених орфографічних помилок
- Апостроф
- Написання складних прикметників
- Велика буква у власних назвах (Ч 1)
- Велика буква у власних назвах (Ч 2)
- Частка НЕ з різними частинами мови
- Правила вживання знака м'якшення
Пам’ятка «Як працювати над рефератом»
1. Обери тему реферату. Постав собі такі запитання:
- чи дійсно мені це цікаво;
- яку практичну користь мені принесе ця робота (окрім позитивної оцінки).
2. Чітко сформулюй мету роботи.
3. Склади план, у якому зазнач усі частини реферату, зокрема вступну і завершальну.
4. Почни збирати інформацію. Насамперед слід порадитися з учителем, де і яку інформацію з обраної теми можна одержати. Учитель допоможе тобі скласти орієнтовний список літератури для роботи над рефератом.
5. Покажи список батькам: можливо деякі книги і матеріали є у вас удома. Проте в будь-якому разі відвідай бібліотеку і медіатеку.
6. Починай вивчати необхідну для написання реферату інформацію. Добре, якщо ти вже умієш користуватися комп’ютером (інакше тобі знадобиться чернетка). Одержуючи необхідні відомості з обраної теми, занось їх до коп’ютера або записуй у чернетці.
7. Систематизуй одержану інформацію відповідно до раніше складеного плану, роблячи власні висновки по кожному розділу (параграфу, частині) твоєї роботи.
8. Узагальни усе вищесказане у завершальній частині, врахувавши мету роботи.
9. Як оформити реферат, детально розповість вчитель, однак слід дотримуватися таких загальних рекомендацій:
- титульний аркуш має містити назву реферату, прізвище та ім’я учня, клас, номер школи, навчальний рік;
- роботу бажано зробити на комп’ютері і роздрукувати;
- вступ, розділи (параграфи) і висновки мають бути виділені (заголовками, червоним кольором, напівжирним шрифтом тощо);
- якщо ти хочеш проілюструвати свою роботу малюнками, схемами, фотографіями,помісти їх у кінці реферату у вигляді пронумерованих додатків (у відповідному місці тексту, укажи номер додатка);
- у кінці роботи подай список використаної літератури, вкажи ПІБ автора, назву книги, видавництво, рік видання.
Пам’ятка «Як писати твір"
Щоб отримати задоволення від такого цікавого, творчого виду роботи, як написання твору, необхідно добре підготуватися: обрати тему, продумати план. Розпочати роботу можна лише після уважного (неодноразового) прочитання художнього твору.1. Вибір теми твору залежить від твоїх симпатій, смаків, ставлення до героїв художнього твору.
2. План твору повинен містити три пункти:
- вступ;
- основна частина;
- висновки;
3. У вступі ти можеш обґрунтувати вибір теми, окреслити проблеми (у формі запитань або тверджень), які тобі слід розкрити в основній частині твору. Укінці необхідно зробити висновки, відповісти на ті запитання, які ти сформулював у вступі.
4. Якщо ти вирішив обрати епіграф до свого твору, знай, що епіграф – короткий текст, який є крилатим висловом або цитатою, що виражає основну думку, характер теми.
5. Щоб підтвердити свої думки, використовуй цитати – дослівні витяги з тексту.
6. Про особливості творів різних жанрів (твір-роздум, есе, аналіз поетичного твору тощо) розповість учитель. Не соромся ставити йому запитання!
7. Твоя письмова мова (як і усна) має бути зв’язною, а це означає, що кожна наступна пропозиція повинна продовжувати думку, викладену в попередній.
Пам’ятка «Робота з книжкою» (робота з текстом, переказ, підготовка до переказу)
1. Вибери в книзі матеріал на потрібну тобі тему.
2. Прочитай уважно текст.
3. Постарайся однією пропозицією сформулювати основну думку прочитаного, відповівши на запитання: «про що цей текст?».
4. Придумай назву до цього тексту відповідно до його основної думки.
5. Прочитай текст другий раз і склади його короткий план.
6. Перекажи прочитане, користуючись складеним планом.
7. Зверни увагу на правила, визначення, терміни, дати, які необхідно вивчити напам’ять. Випиши їх. Вимови вголос не менше трьох разів. Постарайся через деякий час відтворити вивчене усно і письмово.
8. Перевір себе, переказавши текст кому-небудь і відновивши по пам’яті план на чернетці. Працюючи так над текстом, ти зможеш добре підготуватися до висловлювання. Не прагни заучити факти напам’ять: зміст прочитаного тобі слід передати своїми словами.
Пам’ятка «Як учити вірші»
1. Бажано вчити вірші упродовж декількох днів.
2. Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.
3. Прочитай вірш ще 2 – 3 рази і відтвори його напам’ять повністю (можна підглянути в книгу).
4. Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед очима.
5. Якщо вірш учити важко, учи його по рядках; потім перший і другий ; перший, другий і третій.
6. Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.
7. Щодня виразно читай вірш 1 – 2 рази батькам або друзям.
8. Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.
Пам’ятка «Робота із зошитом»
У зошиті учні виконують класні та домашні завдання; фіксують найважливішу інформацію з теми уроку; учитель, перевіряючи зошити, виставляє оцінки.Чудові слова написав один учень: «Люби зошит, і він тобі допоможе». Красиво оформлений, акуратний зошит буде твоїм помічником на уроці і вдома. Переглядаючи його, ти відновиш у пам’яті весь вивчений матеріал; ще не раз звернеш увагу на свої помилки для того, щоб їх більше не робити.
Може, тобі знадобляться поради з оформлення, ведення і використання зошита?
1. Оформлення зошита:
- обгорни зошит (використовуй для цього спеціальну обкладинку), акуратно підпиши його;
- записи роби синьою ручкою;
- оформляй усі роботи відповідно до вимог вчителя.
2. Ведення зошита:
- виконуй усі роботи (у тому числі малюнки, схеми) акуратно;
- не малюй і не записуй у зошиті зайву інформацію, що не стосується теми уроку;
- бережи зошит; не стирай гумкою записи, зроблені ручкою;
- пиши акуратно, розбірливо;
- записуй правила і найважливішу інформацію з теми уроку.
3. Перевіряння і виправлення помилок:
- перевіряй роботу від початку до кінця, і навпаки; кожне слово читай по складах;
- якщо не впевнений у правильності написання слова, спробуй згадати правило;
- якщо допустив помилку, не засмучуйся – акуратно виправ її олівцем;
- роби роботу над помилками (аналіз помилок);
- якщо не упевнений, спочатку пиши на чернетці;
- подумай, а потім пиши.
За матеріалами сайту http://klasnaocinka.com.ua
Найбільше сподобалась пам'ятка "Робота із зошитом". Усе дуже докладно розписано. Взагалі, всі ці пам'ятки можна роздрукувати і розмістити у "Куточку учня"
ВідповістиВидалитиДодатково.
ВідповістиВидалитиПам'ятка "Як навчитися виразно читати віршові твори".
Пам'ятка декламатора.
Прийоми навчання читати виразно. Усі ці матеріали у Листі МОНУ від 21.08.2010 р. N 1/9-580
Дякую за такий корисний коментар. Приємно, коли не тільки читають, а ще й додають щось важливе. Стаття від того стає ще ціннішою :)
ВидалитиДобрий день!Як можна і де отримати сертифікат за публікацію уроку?
ВідповістиВидалитиДобрий день! Колись я написала про це пост http://chernyuk.blogspot.com/2016/07/blog-post.html, але, можливо, на деяких ресурсах публікація уроків стала платною.
ВідповістиВидалити